Dobra herbata
Niezależnie od tego, o jakim produkcie mówimy, edycja limitowana zawsze jest zagraniem marketingowym, mającym na celu przekonanie klientów o wyjątkowości produktu, który już nigdy indziej nie będzie dostępny. Co prawda akcje takie teoretycznie spotykają się z dużym cynizmem konsumentów, jednak prawda jest taka, że zazwyczaj i tak są skuteczne. Nie inaczej jest z herbatami – wszelkie edycje specjalne są tak naprawdę narzędziem marketingowym. Niemniej jednak dobra herbata nie zawsze musi wiązać się z edycją limitowaną.
Herbata sklep internetowy
Jednakże nawet przeszukując dowolny sklep internetowy z herbatą niekoniecznie odnajdziemy takie edycje limitowane. Wynika to stąd, że takie specjalnie wydanie, aby faktycznie przyniosło zamierzony efekt, nie może być wydana kiedykolwiek. Jeżeli bowiem nasza ulubiona herbata czarna będzie miała swoją edycję limitowaną w połowie wielkiego postu, w dodatku zaprojektowana jako pogodna i pobudzająca, to sprawi ona poczucie przypadkowej i w ogóle nieprzemyślanej akcji. Dlatego też dla firm produkujących herbatę najlepszym czasem na wydanie herbaty jest zima i okres bożonarodzeniowy. Bardzo łatwo uzasadnić, dlaczego herbata zimowa z dodatkiem imbiru lub cynamonu, albo taka o smaku grzańca jest edycją limitowaną dostępną w zimie.
Herbata na Boże Narodzenie
Jest to okres, w którym herbata jest dość popularnym napojem ze względu na zimową aurę i chodzi tutaj przede wszystkim o to, aby jakoś wyróżnić się od konkurencji, aby czymś specjalnym związać klienta z naszą marką. Innym okresem, w jakim pojawiają się herbaty w edycji limitowanej jest okres wakacji letnich. Tutaj działają inne czynniki, bowiem chodzi przede wszystkim o to, aby wzmóc sprzedaż herbaty w martwym okresie dla tej branży. W przypadku takich edycji limitowanych będziemy mówić raczej o jakiś delikatnych herbatach, jak na przykład herbata jaśminowa, albo taka, którą można „zaparzyć” nawet zimną wodą. Tak jak w zimie chodzi o to, żeby się wyróżnić, tak w lecie kluczowe jest znalezienie metody na to, aby skłonić do zakupu herbaty osoby, które zazwyczaj decydują się w tym okresie na inne, zimne napoje.